Света тајна Крштение |
23.06.2008. | |
Крштението е света тајна во која човекот,
откако претходно ќе ја исповеда правата (православната) вера, преку трикратно целосно
потопување во водата во името на Отецот и Синот и Светиот Дух, се очистува од
сите гревови, станува мртов за гревот и грешниот живот, повторно се раѓа во
духовен, свет живот и добива обновување на образот Божји во себе, кој бил
унакажан од гревот. Исто така, преку крштението се влегува во Црквата и се
станува христијанин. Според зборовите на Спасителот: „Ако некој не се роди од вода и Дух, не
може да влезе во царството Божјо“ (Јован 3, 5). Во светата вода на крштението
човекот се очистува од сè што е грешно и се преродува од Светиот Дух. Ако е дете,
се очистува од прародителскиот грев; ако е пак возрасен, се очистува и од
личните гревови. Со самото примање на крштението се станува член на Телото
Христово – Црквата.
Тајната на Крштението ја
востановил Самиот Спасител кога по Своето воскресение им дал заповед на
апостолите: „Одете
и научете ги сите народи, крштавајќи ги во името на Отецот, и Синот, и Светиот
Дух“ (Мат. 28,
19). Он и со својот пример го осветил крштението, примајќи крштение од Јован.
Тајната на крштението може да
се изврши над секој кој има вера, а се кае за своите гревови. Тоа се гледа од
зборовите на Самиот Спасител и на светиот апостол Петар. Спасителот вели: „Кој
ќе поверува и се крсти, ќе биде спасен“ (Марко 16, 16), а апостолот Петар вели:
„Покајте се и
секој од вас да се крсти во името на Исуса Христа за простување на гревовите; и
ќе примите дар од Светиот Дух“ (Дела 2, 38). Затоа возрасниот при крштевањето
ја исповеда својата вера со читање на Символот на верата. А кога се крштеваат
деца, кои не се во состојба да ја исповедаат својата вера, тогаш наместо нив
тоа го врши кумот, читајќи го Символот на верата. Затоа и кумот зема обврска,
да го научи кумашинчето, кога ќе порасне, на вистините на православната вера и
на побожен живот.
Во чинот на крштение најважно
дејство е трикратното потопување во вода на оној кој се крштева, при што
свештеникот ги изговара зборовите: „Се крштева слугата Божји (се кажува името
кое го дава кумот) во името на Отецот – амин, и Синот – амин, и Светиот Дух –
амин“. Ова потопување означува погребување на стариот и воскреснување на новиот
човек, зашто ја претставува смртта и воскресението на Спасителот (Рим. 6,
3-11).
Крштението не се повторува,
зашто тоа е духовно раѓање; и како што човекот еднаш се раѓа, така и еднаш се
крштева. Затоа и се вели во Символот на верата: исповедам едно крштение.
Право за вршење на оваа света тајна
имаат епископите и свештениците, како наследници на светите апостоли. Во краен
случај крштението може да го извршат и ѓаконите, па дури и обични верници, кои
се крстени во православната црква. Во таков случај, крштеникот три пати се
потопува во вода, при што се изговараат зборовите: „Се крштева слугата Божји
(се кажува името) во името на Отецот – амин, и Синот – амин, и Светиот Дух –
амин“. Ако крстениот на овој начин остане жив, свештеникот го дополнува
крштението, вршејќи го цел обред на крштението, освен трикратното потопување.
(Крштението се врши со потопување во вода; само во краен случај, ако нема вода,
и во некоја друга итна ситуација, крштението може да се изврши со истурање вода
одозгора или попрскување.) |
< Претходно | Следно > |
---|