Skip to content
  • JoomlaWorks AJAX Header Rotator
  • JoomlaWorks AJAX Header Rotator
  • JoomlaWorks AJAX Header Rotator
Прегледувате: Насловна
Sample Image   
 

Се повикуваат сите православни христијани, при пописот на населението, да ја искористат можноста, во делот за религиозна припадност, да се изјаснат како православни христијани, бидејќи таа опција постои во методологијата за попишување, а попишувачите се обврзани таквата определба да ја заведат при пописот.
Православен христијанин – е јасна и недвосмислена идентитеска определба на сите кои ѝ припаѓаат на Светата Православна Црква. Истовремено ваквото изјаснување на македонските граѓани е и остварување на основните верски слободи и права во македонското општество.

 
 


Свети Никола, Мирликиски Чудотворец
21.12.2020.

 

Sample Image

 

„Вистината на сè како правило на верата, образец на кротоста и учител на воздржливоста те покажа на стадото твое; заради тоа си го придобил со смирението – возвишеното, а со сиромаштвото – богатството; оче свештеноначалниче Никола, моли Го Христа Бога да ги спаси нашите души“ (тропар на свети Никола Мирликиски Чудотворец).

Sample Image На 19. 12. 2020 година, кога го прославуваме споменот на светиот Никола Чудотворец архиепископ Мирликиски, ревносниот поборник на вистината и учесник на Првиот вселенски собор, во храмот „Св. Кирил и Методиј“ во Велес, беше отслужена света архиерејска Литургија, на која чиноначалствуваше Неговото Високопреосвештенство Митрополитот Повардарски г. Агатангел, во сослужение на повеќе свештенослужители. На Литургијата присуствуваа мноштво верници, кои дојдоа да го чествуваат светиот Николај.

Sample ImageOвој славен светител, когошто и денес го слават по сиот свет, им беше единец син на своите богати и угледни родители, Теофан и Нона, жители на градот Патара во Ликија. Бидејќи им беше син единец даруван од Бога, тие Му го посветија на Бога, принесувајќи Му така дар. Знаењето за духовниот живот Св. Николај го стекна преку својот чичко Николај, епископот Патарски, и се замонаши во манастирот „Новиот Сион“, основан од тој негов чичко. По смртта на родителите Николај им го раздаде наследениот имот на сиромасите и ништо не задржа за себе.

Додека беше свештеник во Патара тој многу се прочу со делата на својата милостиња, иако ги криеше грижливо, за да го исполни зборот Господов: „Да не знае твојата лева рака што прави твојата десна рака“ (Матеј 6, 3). Кога се предаде на самотност и на безмолвие, мислејќи така да проживее до смртта, му дојде глас одозгора: „Појди на подвиг меѓу народот, ако сакаш да бидеш од Мене овенчан.“ Веднаш потоа според чудесната Божја Промисла беше избран за епископ на градот Мир во Ликија. Милостив, мудар, неустрашлив. Св. Николај му беше вистински добар пастир на своето стадо. За време на гонењето на христијаните под Диоклецијан и Максимијан го фрлија во затвор, но тој и во затворот ги поучуваше луѓето на законот Божји.

Присуствуваше на Првиот Вселенски Собор во Никеја и од голема ревност за вистината го удри еретикот Ариј. За ова дело го отстранија од Соборот и од архиерејската служба, сѐ додека на неколкумина од првите архиереи на Соборот не им се јавија Самиот Господ Христос и Пресвета Богородица и не го објавија своето благоволение кон Николај. Чувар на Божествената вистина, овој чудесен Божји светител беше и одважен заштитник на правдата меѓу луѓето. На двапати спаси по тројца луѓе од незаслужена смртна казна.

Милостив, вистинољубив и праведен, одеше меѓу луѓето небаре ангел Божји. Уште за време на животот луѓето го сметаа за светител и го повикуваа на помош во маки и неволји и им се јавуваше во сон и на јаве на тие што го повикуваа, еднакво лесно дали се блиску или далеку, и им помагаше. Од неговото лице блескаше светлина како од лицето Мојсеево, па и со самата своја појава им носеше на луѓето утеха, мир и добра волја. На старост малку се разболе и се упокои во Господа, многустрадален и многуплоден, за вечно да се весели во Небесното Царство продолжувајќи да чудотвори на земјата, помагајќи им на верните и прославувајќи Го својот Бог. Се упокои на 6 декември 343 година.

 
Св. вмч. Варвара, Архиерејска Литургија
18.12.2020.

 

Sample Image

 

Sample Image На денот кога Светата православна црква го чествува споменот на Светата великомаченичка Варвара и Свети Јован Дамаскин, Митрополитот Повардарски г. Агатангел отслужи Света Божествена Литургија во црквата „Св. Кирил и Методиј“ во Велес. На Литургијата сослужуваа свештенослужители од велешкото намесништво на Повардарската епархија. Верниот народ се причести со Светите Христови дарови.

 Светата великомаченичка Варвара

Sample ImageТаткото на оваа славна Христова следбеничка, којашто на млади години се вневести за Христа, се викаше Диоскор и беше познат според положбата и богатството во градот Илиопол Мисирски, а во верата беше незнабожец. Својата ќерка единица, мудра во умот и убава во ликот, Диоскор ја затвори во висока кула, ја опкружи со секакви удобности, ѝ даде слугинки да ја служат, ѝ постави идоли за поклонување, ѝ изгради бања со два прозорци. Гледајќи ги низ прозорецот земјата долу и ѕвезденото небо во висините, на Варвара ѝ се отвори умот со Божествената благодат, па Го позна единствениот вистински Бог и Создател, иако немаше никого од луѓето за учител во тоа. А кога нејзиниот татко еднаш се оддалечи од градот, таа излезе од кулата и по Божја Промисла се сретна со некои христијанки коишто ѝ ја јавија вистината на Христовата вера. Срцето на Варвара пламна со љубов кон Господ Христос. Таа нареди да се пресече и трет прозорец на бањата за да бидат трите прозорци симбол на Света Троица; на една карпа во бањата нацрта со прстот крст и крстот се вдлаби во каменот како врежан со железо; од нејзините стапала на подот од бањата избиваше извор со вода којашто подоцна на мнозина им донесе исцеление од болестите. Кога дозна Диоскор за верата на својата ќерка, сурово ја биеше, ја протера од кулата и ја гонеше за да ја убие. Карпата се отвори и ја скри Вравара од суровиот татко. Кога му се јави повторно, татко ѝ ја однесе пред началникот Мартијан, на кого што му ја предаде за мачење. Невината Варвара ја расоблекоа и ја биеја, додека целото тело не ѝ го прекрија во рани и крв. Во затворот ѝ се јави Самиот Господ со ангели и ја исцели. Кога го виде тоа една жена Јулијанија и самата посака мачеништво. Обете беа ужасно мачени и со исмевање ги водеа по градот. Им ги отсекоа градите и од нив истече многу крв. Најпосле ги изведоа на губилиште, каде што таткото самиот си ја закла ќерката, а војниците ја заклаа Јулијанија. Истиот тој ден удри гом во куќата на Диоскор и ги уби него и Мартијан. Света Варвара пострада во 306 година. Нејзините чудотворни мошти почиваат во Киев. Прославена во Небесното Царство, Св. Варвара многупати им се јавува на мнозина, понекогаш сама, а понекогаш со Пресвета Богородица.

 

 
Хуманитарен настан во Гевгелија
14.12.2020.

 

Sample Image

 

Здружението „Православна жена“ од Гевгелија денеска по 4-ти пат во дворот на црквата „Св. Кирил и Методиј“ во Гевгелија го организираше добротворниот хуманитарен базар под мотото: „Свети Никола дарува, Свети Никола подарува“.

Сите парични прилози, собрани од овој традиционален базар, ќе бидат наменети за фрескоживописот, иконостасот и се што овие години се обновува во овој православен храм во Гевгелија.

Нека Господ им ги услиша сите молитви на сите што земаа учество во ова добротворно дело!

 
Светиот апостол Андреј Првоповиканиот
13.12.2020.

 

Sample Image

 

Sample Image На денот кога го чествуваме споменот на светиот апостол Андреј Првоповиканиот, Митрополитот Повардарски г. Агатангел во сослужение на повеќе свештенослужители отслужи Света Божествена Литургија во храмот „Успение на Пресвета Богородица“ во Велес.

 

На денот кога се чествува споменот на светио апостол Андреј Првоповиканиот, Митрополитот Повардарски г. Агатангел отслужи света Божествена Литургија во црквата „Успение на Пресвета Богородица“ во Велес.

Posted by Повардарска епархија on Sunday, December 13, 2020
 
СЕКУЛАРНОСТА во служба на НЕДОБРОНАМЕРНИТЕ
11.12.2020.

Sample Image

Секуларизам е најчесто употребуваниот термин во ситуациите кога поединци коментираат некоја тема поврзана со религиските заедници, а најчесто таа тема е МПЦ, и најчесто коментарите произлегуваат од Македонците, а поретко и од членовите на малцинствата кои живеат во Република Македонија. И често, секуларноста, како поим, ја употребуваат во оној контекст кој ним им одговара. Небаре, ако спомнеш секуларност, веќе имаш силен адут во одбрана на своите аргументи.

А што означува терминот Секуларност?

Секуларност или секуларизам е принцип на одвојување на владините институции, како и личностите одредени да ја претставуваат државата, од религиските институции и религиските достоинственици. Во една смисла, секуларноста го одобрува правото да се биде ослободен од религиското владеење и учење, како и правото на ослободување од наметнувањето на религијата кај луѓето од страна на влада на држава која е неутрална во однос на прашања поврзани со верата. Во друга смисла, се однесува на гледиштето дека човековите дејности и одлуки, особено политичките, не би требало да потпаѓаат под влијанија на религијата. Односно, државите кои немаат државна религија се нарекуваат секуларни држави.

Накратко, ова е целата суштина на регулирањето на односите помеѓу државата и религијата. Тоа што постои принцип на секуларност, сепак, не значи, само по себе, дека треба да постои и целосно изолиран однос на државата и религијата, односно овој принцип не содржи регулација дека никако неможе да постои заемна интеракција и односи на соработка меѓу државни институции и Црквата по однос на одредени прашања.

Деновиве имаме токму една таква иницијатива. Тоа е потпишаниот „Македонски манифест“, насловен како заеднички Меморандум на Македонската академија на науките и уметностите (МАНУ), Македонската православна црква-Охридска Архиепископија (МПЦ-ОА) и Универзитетот „Св. Кирил и Методиј“- Скопје (УКИМ).

Во овој меморандум се укажува на претставниците на Македонската страна во преговорите со Бугарија, да внимаваат на сознанијата на македонските општествени, хуманистички и културолошки науки во врска со автохтоноста на македонскиот народ и неговиот историски, јазичен, културен и религиски континуитет; да се уважуваат не само објективните факти и научната аргументација, туку и комплексната интерпретација на историските факти, настани и личности; да се уважуваат сознанијата, утврдените факти, усвоените теории и емпириските истражувања на современата светска славистика, лингвистика, историографија и меѓународното право и друго.

Овој потпишан меморандум се однесува на содејство на Црквата, во овој случај, со МАНУ и УКИМ, замислете, по најважното егзистенционално прашање за еден народ, а тоа е зачувување на својот идентитет.

Македонската православна црква е Црква на македонскиот народ и никогаш не правела и никогаш нема да прави компромис со македонскиот национален дух, напротив таа била и ќе биде негов  вековен чувар и закрилник. Желбите и настојувањата на македонската интелигенција и на македонскиот народ за обновувањето на Охридската архиепископија во минатото биле тесно поврзани со борбата за сопствена национална афирмација. Да му благодариме на Бога што успеавме да ги ослободиме нашите вековни корени, благодарение на што на секој план се видни плодовите од нашето црковно и самостојно македонско живеење.

И нормално, како по редослед на денешницава, по сите наведени работи до тука, се вртиме кон негативните аспекти на ова случување. Најпрво со свое негодување на оваа интеракција во насока на зачувување на националните атрибути на Македонскиот народ се јавува академик Абдулменаф Беџети, член на Претседателството на МАНУ, кој во својата реакција укажува дека е нарушен принципот на секуларност.

Почитуван г-дин Беџети, доколку не постои Македонија, нема да постои ниту секуларноста. Секуларноста, како принцип, не е поголема од идејата за слободна Македонија и никогаш нема да биде. Македонија е земја на Македонскиот народ, а Македонската православна црква е национална црква на македонскиот народ. Ние немаме резервна татковина, а вие се однесувате како да имате. Во овој момент некој посегнува по нешто кое нам Македонците ни е суштинско, а тоа е нашата слобода. Слобода во смисла да ја имаме својата држава, својот идентитет и својот јазик. Слобода да ја изразиме својата волја. Слободата никој на никого не му ја дава на послужавник, таа треба со големи саможртви да се спечали. И вие, во овој момент, се повикувате на принципот на секуларност. Вам Ви засметало што Македонците се обединуваат во одбрана на своето најсвето. Ќе ми простите, но навистина ги преминувате сите граници на пристојноста и правата и должностите кои ги имате како граѓанин на Република Македонија, бидејќи ако вие бевте лојален и искрен граѓанин на земјата во која живеете и сте биле и сеуште сте носител на јавни функции, и како таков сте искористиле бројни привилегии низ годините, ќе требаше да констатирате дека е нарушен, на пример, принципот на самоопределување на еден народ, според нормите на меѓународното право, но Вие тоа не успеавте да го видите, па констатиравте само нарушување на принципот на секуларност.

Се разбира дека Вие, г-дин Беџети, имате право да ја оцените секуларноста, а ние имаме апсолутно право да ја прогласиме, во ваков случај, Вашата оценка за ништовна, односно немеродавна, затоа што тоа впрочем и не е Ваша работа, туку тоа е работа на нас Македонците кои вистински нѐ  засега и боли ова прашање.

Но, она што повеќе ми засмета од ова закачување на крилјата на секуларноста на г-дин Беџети е секако неизбежното вклучување на алармот кај македонските редовни колумнисти, во случајов г-дин Ѕвездан Герогиевски, кои едноставно својата патолошка омраза кон Македонската православна црква не можат да ја сокријат во ниту еден момент од нејзиното експонирање во некој ваков случај. Па така, овој г-дин прашува: што бараат МАНУ и УКИМ во друштво со МПЦ-ОА? Која е таа научна оска што ги поврзува, бидејќи колку што знам МАНУ и УКИМ сè уште се научни институции, а МПЦ е верска заедница. 

Вам г-дин Георгиевски, за жал не можам да Ви објаснам која е таа оска на поврзување, затоа што нема да разберете. Нема да разберете од причина што не Ве боли душата. Не ја чувствувате болката на македонската душа. Убаво би било како новинар колумнист, Македонец, да Ве видиме како ревносно поставувате прашање, на пример, која е таа оска која ги поврзува дел од сестринските Цркви кои неуморно не оспоруваат нас како Црква и народ и што толку им засметавме? Но не, Вас тоа не ве боли. Вас Ве боли секуларноста. Затоа ќе бидете одличен европски граѓанин на „нашата“ држава, ако воопшто со вакви како Вас ја зачуваме.

Македонија во социјалистичкиот период имаше непријателски став кон Црквата, засновано на марксистичкиот став дека секое верско влијание е негативно. Кај нас, посебно во нерелигиозните кругови, се отфрла постоењето на репресија врз религијата во тој период па сѐ до денес. Но, фактите се поинакви. Државата активно ја маргинализира религијата и јавното изразување на верата се репресира.

Токму овие двајца аналитичари кои погоре ги наведов се вистински егземплари на репресија врз јавното изразување на религијата. Не заборавајте, целиме кон Европа, но Вашите марксистички погледи не се во чекор со овој тренд.

 Ова мое излагање, драги мои, за жал испровоцирано уште еднаш од манифестирањето на таканаречени европски вредности од наши сограѓани за сметка на нашите национални вредности, сепак има за цел уште еднаш да повикам на трезвеност, совест и максимална внимателност на сите чинители на македонското општествено живеење во управувањето со нашата држава Македонија во овие моменти. Да повикам, целиот Македонски народ, цврсто и целосно национално да се измири и обедини, бидејќи Македонија е исправена пред најголемиот егзистенционален предизвик од осамостојувањето, па сѐ досега. Иако таа поминала и далеку поголеми премрежја во својата историја, сепак и денес, сеуште не ја живее вистински својата слобода.

Доколку сакаме да ја имаме Македонија, треба да ги вклучиме сите, повторувам сите, капацитети во нејзиното одржување и задржување. И принципот на секуларност не треба да засмета никому. Ако сепак засмета, не сме на истата страна.

 

Митрополит Повардарски

+ Агатангел (Станковски)

 

 
Светиот великомаченик Георгиј
10.12.2020.

 

Sample Image

 

Sample Image На денот кога Светата Православна Црква го слави споменот на светиот великомаченик Георгиј, Митрополитот Повардарски г. Агатангел отслужи Света Божествена Литургија во манастирот посветен на овој светител во Неготино. На Литургијата сослужуваа свештеници од кавадаречкото намесништво на епархијата.

 
Повеќе...
<< Почеток < Претходна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следна > Крај >>

Резултати 77 - 114 од 1198