Skip to content
  • JoomlaWorks AJAX Header Rotator
  • JoomlaWorks AJAX Header Rotator
  • JoomlaWorks AJAX Header Rotator
Прегледувате: Насловна
Sample Image Sample Image Sample Image
Sample Image
Sample Image
Sample Image
 


Рождество Христово - Божик
 
Sample Image
 
Sample Image
На празникот на Рождеството на Нашиот Господ и Спасител, Исус Христос, Неговото Високопреосвештенство, Митрополитот Повардарски г. Агатангел во сослужение на бројно свештенство на Повардарската епархија отслужи Света Божествена Литургија во Соборниот храм на епархијата „Св. вмч. Пантелејмон“ во Велес.
Sample Image

На вториот ден од празнувањето на Рождеството Христово, кога уште се чествува и Соборот на Пресвета Богородица, Митрополитот Агатангел чиноначалствуваше со Божествената Литургија во храмот „Св. вмч. Димитриј“ во Кавадарци. На Литургијата, Митрополитот Агатангел благоволи и го ракоположи најпрво во чин ипоѓакон, а потоа во чин ѓакон завршениот богослов и досегашен чтец, Душан Делов од Неготино. Митрополитот Агатангел благоволи и го потсртижа во чин чтец, студентот на теолошки студии, Петар Кабранов. На трет ден Божик, кога уште се чествува и споменот на светиот првомаченик и архиѓакон Стефан, Митрополитот Агатангел отслужи Света Божествена Литургија во црквата „Св. Атанасиј“ во Негорци.

 
Бадник

 

Sample Image

 

На Бадник, како што е предвидено во Типикот, свештенослужителите од градот Велес отслужија Царски часови со Василиева Вечерна Литургија во црквата „Успение на Пресвета Богородица“ во Велес. По завршувањето на Литургијата  беа осветени Бадниковите гранчиња.

 
Божикно издание на „Православна светлина“
Sample Image Излезе од печат Божикното издание на списанието „Православна Светлина“.

Во новиот број се сместени содржини со кои би сакале да се обидеме да ги запознаеме верниците што подобро со традициите на црковниот живот, и со учењето на нашата Света Црква, и да придонесеме за што поголем интерес кај сите верници во Повардарската епархија, па и пошироко, за практикување на нашата православна христијанска вера. Во рамките на овој број се обработени повеќе теми од нашата православна христијанска вера, а со посебен нагласок на празнувањето на Рождеството на нашиот Спасител, Господ Исус Христос, Божик.

Се надеваме дека со ова Божикно издание на „Православна Светлина“, ќе ја зголемиме радоста која ја обзема секоја православна христијанска душа во овој дел од годината, кога го празнуваме раѓањето на Богочовекот Христос, Спасителот на светот.

Бесплатниот примерок од списанието можете да го најдете во сите цркви и манастири низ Повардарската епархија.

 
Ново издание од Повардарската епархија

Sample ImageВо пресрет на прославата на едно од најголемите торжества, Раѓањето на Богочовекот Исус Христос, решивме да ја зголемиме радоста со уште едно испечатено дело на нашиот свет и величествен македонски јазик. За таа цел ја подготвивме и испечативме книгата „Богородично правило“, која има за цел да поттикне секојдневно молитвословие на нас, православните христијани, упатено кон Мајката Божја, во кое си спомнуваме за сите значајни настани од животот на Пресветата Богомајка. Во прилог можете да го прочитате предговорот на оваа книга.

Предговор на книгата „Богородично правило“

За православните христијани после Бог најзначајна личност во нивниот живот е Пресветата Мајка Божја. Заради нејзината чистота Бог ја избрал преку неа да прими човечко тело, а таа, иако не знаела колку голема служба ја очекува, сепак, послушно ја прифатила волјата Божја, и ете, до крајот на вековите ја ублажуваме сите христијански поколенија.

Многу храмови и манастири ѝ се посветени на Пресвета Богородица, нема црква без нејзина икона и фреска, нема богослужба или молитвословие каде што таа не се спомнува. На сите ни е мила и блиска, затоа што таа е и девојка, и мајка, и родилка, и доилка, и мајка која ја доживеала смртта на својот Син и наш Бог. Таа е најблиску до престолот Божји и затоа сите нејзе ѝ се обраќаме, зашто голема сила имаат нејзините молитви пред Бога.

Со нејзина помош бил спасен царскиот град Цариград, па во таа чест е испеан и акатистот, за кого постои едно светогорско предание, дека Пресвета Богородица нема да ги остави на страшниот суд оние кои секој ден го читаат нејзиниот акатист. Слично предание има и за ова „Богородично правило“ кое го имате пред себе, и кое ревносните христијани го читаат секој ден, спомнувајќи си притоа за сите значајни настани од животот на Пресветата Богомајка.

Македонскиот православен народ е народ на молитвата. Уште во апостолско време е запишана оваа вистина во најсветата книга, во Светото Писмо, каде што ни е опишан еден настан, кога на апостол Павле му се јавил во видение човек Македонец, и го молел да дојде во Македонија и да им помогне на Македонците (Дела 16,9). Ова е запишано во Светото Писмо како сведоштво, дека Македонците секогаш копнееле по Бога и дека само во Бог се надевале, но и како завештание, додека има свет и век, Македонците да бараат од Бога помош и спасение, и на Него и на Пресветата Негова Мајка да се надеваат.

Гледајќи ја побожноста и молитвеноста на нашиот страдален народ, и неговата љубовна посветеност во служба на Бога и на Пресветата Негова Мајка, ја објавуваме оваа мала книшка којашто, веруваме, ќе се најде во секој православен дом, ќе стане секојдневно четиво и молитва на сите верници, а Пресвета Богородица, според нејзиното ветување, никогаш нема да го остави верниот македонски православен народ. Исто така, издавањето на ова „Богородично правило“ е еден вид благодарствен дар кон Пресвета Богородица, за сите добрини кои таа ги направила и ги прави за нашиот народ, за нашата Света Македонска Православна Црква, скромен возврат за сите нејзини молитви кои таа ги принесува пред Бога за нас.

Со надеж дека ова „Богородично правило“ ќе ги упати на патот на спасението сите оние кои ќе го добијат и читаат, и дека ова ќе ни биде стимул за да се собираме редовно на неделните и празнични литургии, топло ви ја препорачувам оваа мала книшка, да ви биде секојдневна духовна храна и наслада.

Заради мајчинските молитви на Пресвета Бородица, Господ Исус Христос да нѐ помилува и спаси, и да нѐ насели во населбите на праведниците, во Царството Божјо. Амин.

Митрополит Повардарски

+ Агатангел 

 

 
Интервју на Митрополитот Агатангел за „Дневник“

 

1.Според сознанијата, вие бевте еден од владиците кој се спротивставил на упатување на синодскиот апел за милост кон Јован Вранишкоски во име на „повисоките цели“. Зошто бевте против?

Sample ImageВрз радоста и љубовта е втемелено Христовото учење. Љубовта е најголемата христијанска доблест и од нејзината примена зависи и духовниот напредок на секој христијанин. Милоста и милосрдието се производ токму на љубовта и за мене како Христов следбеник нивното секојдневно покажување и применување воопшто не е, ниту треба да биде, спорно или дискутабилно. Она што мене ме загрижува е големиот наплив на фарисејство и лицемерие со кое со децении наназад сме преплавувани од сите страни, кога станува збор за македонското црковно и национално прашање. Насетував дека исто вакво лицемерие во форма на брза и нездрава храна ни беше подготвено од страна на „дежурните“ балкански фарисеи, кои имаат запоседнато во некои епископски столици и кои лукаво го користат авторитетот на Светата Православна Црква за инспирирање и спроведување на своите налудничави националистички планови. г. Вранишковски, како нивна марионета, сега има некои нови амбиции, изгледа му беше доста од жртвување и сега сака за своето мачеништво да добие аплауз на отворена сцена. Неговите поттикнувачи пак сакаат сето ова да го валоризираат со тоа што ќе го претстават пред светот како политички затвореник, што се разбира е опасна замка во која можеме сите да се фатиме доколку не бидеме внимателни каде газиме. На потврда за моите стравувања не се чекаше долго. Соопштението на СПЦ, подготвено во одделението за лицемерие и омраза некаде во Војводина сé убаво ни опиша и ни објасни. Ние за СПЦ и нејзиниот портпарол не сме ниту македонски, ниту православен народ, туку некакви души, кои обитаваат на некое подрачје помеѓу српската и грчката граница. Лукави и неевангелски се нивните намери и сметав дека како православен Митрополит тоа требаше отворено да го посочам.

2.Што инфорамција добивте како Синод од страна на архиепископот за средбата со рускиот митриполит Иларион Алфеев?

Нашиот блажењејши Архиепископ, по барање на митрополитот Иларион Алфеев, во својата резиденција оствари средба со него, на која бил замолен да посредува во државните институции за да биде ослободен од затвор г. Вранишковски заради неговата здравствена состојба. Поентата на информацијата беше дека по ослободувањето на г. Вранишковски ќе се продолжи со прекинатите преговори со СПЦ и дека преговорите ќе се водат во неколку фази, со претходно подготвена платформа од двете страни. Митрополитот Иларион Алфеев го уверувал нашиот Архиепископ дека преговорите ќе продолжат во позитивна насока.

3.Што очекувате од најавениот дијалог во ситуација кога премиерот Никола Груевски изјави дека рускиот владика не зборувал за автокефален статус на МПЦ-ОА?

Мислам дека е нечесно да толкувам туѓи впечатоци на средби на кои не сум бил присутен. Она што со сигурност го знам е дека МПЦ по втората светска војна де факто опстојува како автокефална Црква. Во текот на сите овие години, градејќи буквално од темел сé, постигна огромни резултати на полето на духовноста и на црковноста. Тоа е факт кој само духовно слеп и озлобен човек не може да го признае. МПЦ нема никаква канонска, еклисиолошка или догматска пречка за да биде автокефална Црква. Единствениот проблем, кој се провлекува со децении, а за кој ние не сме виновни е името на нашата Црква. Што значи проблемот во суштина е од политичка природа. Затоа непријателите на овој народ, кои веднаш се вклопија во улогата на прогонети и на маченици, а кои се одметнаа од својата Црква, веднаш почнаа погрдно да нé нарекуваат Славомакедонци или Фиромци. Тие тоа го прават затоа што се наемници, а не пастири на овој народ. Христос во Евангелието вели дека кога волк ќе го нападне стадото наемникот бега зашто не му е гајле за овците, а добриот пастир ги познава своите, ги изведува, раководи и се грижи за нивната духовна добробит. Токму заради тоа што проблемот допира до нашето вековно име, а тоа се коси со здравиот разум и нема врска со духовноста, мое мислење е дека во неговото решавање би требало да дадат придонес сите оние кои ја љубат вистината и правдата, без разлика на нивниот општествен или професионален статус. Голем грев е и неправда по примерот на Понтиј Пилат да си ги миеме рацете и да бегаме пред налетот на бесрамните користољупци. Лично немам ништо против тоа да има контакти и преговори. Но, се залагам преговорите да бидат поставени врз евангелски и канонски основи и со посредство на Божјата Промисла и Премудрост во спорот да нема поразени, туку само победници.

4.Очигледно е дека рускиот предлог ќе се базира на некаква широка автономија на МПЦ-ОА, но не и на класичен автокефален статус. Дали МПЦ-ОА треба да прифати таков статус и потоа да работи на добивањето на автокефалноста?

Не постои „руски предлог“ како што Вие претпоставувате. Во врска со автокефалниот статус на нашата Црква, Ве уверувам дека нема да има никакво отстапување. Овде би сакал да додадам дека мое мнение е дека и да се согласиме со сето она што го бара СПЦ, сепак нема да го решиме проблемот, зашто камен на сопнување повторно ќе биде името. Добар е примерот со блаженоупокоениот архиепископ Доситеј, кого СПЦ никаде не го претставила како македонски архиепископ, иако имала таква обврска по завршените преговори во 1959 г. Истото се случува денес со г. Вранишковски и неговите приврзаници, кои себе си пред своите Грчки домаќини се претставуваат како апатриди, со лажни идентитети, како Византици или Ромеи. Според тоа МПЦ во ниту еден случај не треба да прифаќа двосмислени, нереални и неефикасни предлози. Да не заборавиме дека афтокефалноста не е желба на неколкумина, туку е факт и духовна потреба на верниот македонски православен народ. Идејата за автокефалност не е од вчера, туку е континуитет на сите генерации православни Македонци од нејзиното укинување во 1767 г. со султаново ираде, па сé до денеска. Впрочем, во досегашните преговори, ниту еден претставник на СПЦ ни нема укажано на некаква духовна аномалија или незрелост на нашето духовно живеење и црковно уредување. 

5.Дали имaте впечаток дека некои владици би прифатиле таков широк автономен статус?

Би сакал да Ве повикам и Вас новинарите, но и македонскиот православен народ да имате доверба во своите архиереи и да Ве уверам дека македонските владици со сето срце ќе настојуваат да не биде понижен и повреден македонскиот православен народ. Црквата во Македонија опстоила и во потешки времиња, надминала и победила и потешки искушенија. Сигурен сум дека благодарение на Бога имаме доволно мудри, прекалени и искусни архиереи кои ќе смогнат сили и ова искушение да го победат и ќе умеат да го заштитат и нема да го изневерат од Бога доверениот им македонски православен народ.

6.Како гледате на иднината на македонското црковно прашање?

Искрено, би сакал недоразбирањата и црковните спорови да бидат минато. Од длабочината на душата посакувам оваа отворена рана на Светата Црква час поскоро да биде излечена. Ќе работам предадено, со целото свое битие, за уште поголем духовен развој и потемелна обнова на нашата духовна мајка Македонската православна црква. Го молам Бога да нé вразуми сите, конечно во љубов и почит да живееме како браќа, зашто само така ќе нé познаат дека сме Христови ученици. Стиховите, кои ги пееме на празникот на Рождеството Христово за мир на земјата и добра волја меѓу луѓето да станат наше секојдневие и реалност во претстојното ново лето Господово.

 

Митрополит Повардарски

†Агатангел (Станковски)

 

 
Преподобен Наум, Охридски Чудотворец
 
Sample Image
 
Sample Image На празникот на Свети Наум - чудотворец Охридски во храмот „Успение на Пресвета Богородица“ во Велес, се отслужи Архиерејска Божествена Литургија, со која чиноначалствуваше Митрополитот Повардарски г. Агатангел. На Литургијата, Митрополитот Агатангел благоволи и го потстрижа во чин чтец богословот Валентин Вериџовски од Велес. Присутните верници молитвено му се поклонија на големиот семакедонски светител, а потоа се причестија со Светите Христови дарови.

 

Преподобен Наум Охридски Чудотворец

Ученик на Светите Методиј и Кирил и еден од Петточислениците коишто најревносно соработуваа со овие словенски апостоли. Свети Наум патуваше во Рим, каде што се прослави со чудотворна моќ и со голема ученост. Знаеше многу јазици. Со помош на царот Борис Михаил, по враќањето од Рим тие се населија на бреговите на Охридското Езеро. Додека Свети Климент дејствуваше како епископ во Охрид, дотогаш Свети Наум основаше манастир на јужниот брег на езерото. Тој манастир и денес го краси брегот како што и името на Свети Наум ја краси историјата на словенското христијанство и низ вековите беше извор на чудотворна сила и засолниште за болните и за неволните. Околу Свети Наум се насобра мноштво монаси од сите страни на Балканот. Беше мудар учител, единствен раководител на монасите, одлучен подвижник, чудотворен молитвеник и духовник. Неуморно се трудеше и на преведувањето на Светото Писмо и на другите црковни книги од грчки на словенски јазик. Вршеше чуда и за време на животот и после смртта. Неговите чудотворни мошти до ден денес восхитуваат со многубројни чуда, посебно со исцеленијата од тешки болести, особено од лудило. Се упокои во првата половина на 10 век.

 
Повеќе...
<< Почеток < Претходна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следна > Крај >>

Резултати 267 - 304 од 679