Skip to content
  • JoomlaWorks AJAX Header Rotator
  • JoomlaWorks AJAX Header Rotator
  • JoomlaWorks AJAX Header Rotator
Прегледувате: Насловна
Sample Image Sample Image Sample Image
Sample Image
Sample Image
 


Призив на Светиот Дух, Богословија
7.09.2016.

 

Sample Image

 

Sample Image „Без мене не можете да направите ништо“ вели Словото Божјо, па затоа секоја година во Македонската православна богословија „Св. Климент Охридски“ во Драчево на почетокот на новата учебна година на Божествена Литургија на која присуствуваат сите ученици на Богословијата, се извршува чинот призив на Светиот Дух.

Овој чин се извршува за просветување и очистување на срцата и умовите на богословите за да можат преку подвижнички живот и со Божја помош да ја совладаат науката над науките и да дојдат до Богопознание.

На Божествената Литургија во параклисот во Богословијата во Драчево чиноначалствуваше Митрополитот Повардарски г. Агатангел, кој е воедно и ректор на Богословијата, а во сослужение на голем број на свештенослужители, меѓу кои и свештениците-професори во Богословијата. На Литургијата присуствуваше Поглаварот на Македонската Православна Црква, Неговото Блаженство, Архиепископ Охридски и Македонски Г.Г. Стефан.

 

 
Ин мемориам - Протоереј-ставрофор Стојко Ристовски
31.08.2016.

Sample ImageНа 30. 08. 2016 година, се упокои во Господа протоереј-ставрофор Стојко Ристовски, долгогодишен клирик и секретар на Повардарската епархија.

Митрополитот Повардарски г. Агатангел чиноначалствуваше со Заупокоената Литургија во црквата „Рождество на Пресвета Богородица“ во Скопје, на која се принесоа молитви за покој на душата на протоереј-ставрофор Стојко Ристовски. По Литургијата беше извршено опело во кое сослужуваа повеќе свештенослужители од Скопската и Повардарската епархија.

- Протоереј-ставрофорот Стојко Ристовски како секретар од самото формирање на Повардарската епархија, сецело, со духовен вознес, беше оддаден на уредувањето на црквите и манастирите во Епархијата и при изградбата на Епархиската зграда. Тој многупати на своите плеќи го носеше целиот товар за благолепието и благосостојбата во Епархијата, истакна Митрополитот Агатангел.

Тој беше погребан во манастирот „Св. Архангел Михаил“ во село Теово, под чие ктиторство и се изгради овој манастир.

 Sample Image


 

 
Успение на Пресвета Богородица, 2016
29.08.2016.

 

Sample Image

 

Sample Image На празникот на Успението на Пресвета Богородица или како што уште го нарекуваме и Второ Воскресение, македонскиот народ повторно силно ја демонстрираше својата силна православна вера, својот вистински православен христијански дух, посетувајќи ги масовно храмовите низ целата држава, поклонувајќи се и просејќи благослов од Мајката Божја за застапништво пред престолот на Севишниот Бог. Недогледната колона од луѓе пред храмот на Успението на Мајката Божја во Велес, кои смирено го чекаа својот ред за да ја целиваат плаштаницата на Пресвета Богородица, поставена во средината на храмот, големиот број на верници кои молитвено го исчекуваа принесувањето на Светите Христови дарови за да се соединат со Христос, вистинскиот Бог, велелепните и ангелски звуци на црковниот хор „Св. Вмч. Пантелејмон“ од Велес, се моментите кои, на овој торжествен празник, во целост ни ја покажуваат вистинската димензија на православната вера, како единствен и непобитен извор на нашата духовност и на нашето спасение.

Чествувањето во Велес, започна на 27. 08. 2016 со Вечерна Богослужба, во црквата „Успение на Пресвета Богородица“ на која служеа свештенослужители од градот Велес. Во  средината на храмот беше изложена плаштаницата, на која е изобразено погребението на Пресвета Богородица. Централниот настан на чествувањето беше Светата Божествена Литургија следниот ден со која чиноначалствуваше Неговото Високопреосвештенство, Митрополитот Повардарски г. Агатангел, во сослужение на бројно свештенство од градот Велес. На 26. 08. 2016 (петок), поради големиот број на верници кој го посетуваат храмот на Успението во Велес, беше отслужен Молебен со Акатист на Пресвета Богородица.

 
Преображение, 2016
24.08.2016.

 

Sample Image

 

Sample Image На големиот христијански празник, Преображение на Господ Исус Христос, Митрополитот Повардарски г. Агатангел во сослужение на повеќе свештенослужители, отслужи Света Божествена Литургија во манастирот „Свети Ѓорѓи“ во Неготино. На крајот на Литургијата, Митрополитот заедно со свештенослужителите пристапија на средината на храмот, каде што извршија осветување и благословување на грозјето.

 
Соопштение
18.08.2016.

 

Sample Image

 Се известуваат сите верници од градот Велес дека во чест на еден од најторжествените празници во животот на Светата црква, Успението на Мајката Божја, кое уште се нарекува и Второ Воскресение, на 26. 08. 2016 (петок), на Вечерна Богослужба во црквата „Успение на Пресвета Богородица“, со почеток во 19 часот, ќе биде отслужен Молебен канон на Пресвета Богородица со читање на Богородичниот Акатист, на која сите верници ќе можат да принесат петолебие за здравје и благосостојба. На Богослужбата ќе присуствува Митрополитот Повардарски г. Агатангел, заедно со сите свештенослужители од градот Велес.

 
Ново издание од Повардарската епархија
11.08.2016.

Sample Image

Со благослов на Митрополитот Повардарски г. Агатангел, се подготви и се испечати книгата „Животот на Пресвета Богородица и нејзините чудотворни икони“. Ова ново издание од издавачката дејност при Повардарската епархија „Св. Ѓорѓи Полошки“ го преведе дипломираниот теолог Гонца Запрова Анастасова. Во оваа книга, како што гласи и самиот наслов, се опишани сите најзначајни моменти од земниот живот на Богомајката, како и сите чудеса на Пресвета Богородица кои се поврзани со нејзините икони.

Книгата може да се најде во сите храмови на Повардарската епархија или да се порача директно од издаваштвото на Повардарската епархија на тел. 043 221 231.

Во прилог можете да го прочитате и предговорот на оваа книга.

 

Предговор на книгата

Примајќи на Себе човечка природа, Бог преку раѓањето од Пресвета Богородица влегува во одреден момент на човечката историја. Исус Христос е историска личност, која се раѓа во конкретна епоха, и во конкретно место од мајка, чијшто родослов води до племето Давидово. Според тоа, Самиот Исус Христос е јудеец по раѓање. Самото Негово име е синтеза од два јазика, од две традиции: Исус – е еврејско име (Јешуа) и означува „Спасител“, а Христос е грчка придавка и означува „помазаник“. Соединувајќи ги овие две имиња, Светата Црква истовремено укажува дека Он е историска личност – човек, и Помазаник Божји, Син Божји, односно – Богочовек. Да се зборува за Христос, без да спомне Пресвета Богородица е незамисливо, како што не може да се зборува за Богородица, без да се спомне Нејзиниот Син, а наш Спасител, Господ Исус Христос. Темата за Богородица, потврдена во борбата против несторијаните, е тема пред сѐ христолошка, така што, секој кој го одрекува Богомајчинството на Марија Дева, го отфрла и воплотувањето на Синот Божји, во личноста на Богочовекот Исус Христос.

Во Светото Писмо има малку спомнувања за Пресвета Богородица. Во Стариот Завет се спомнува во пророштвото на пророкот Исаија, кој вели дека „девојка ќе зачне и ќе роди син“, алудирајќи на Марија Дева. Во Новиот Завет има неколку стихови во кои се спомнува „Мајката на Исуса“. Во Евангелијата според Матеј и Лука детално се зборува за Марија, Мајката на Исуса во врска со раѓањето на Исуса од неа (Мат. 1,18-25; Лука 1,26-38). Во Евангелието според Лука, Марија и Јосиф се спомнуваат во раскажувањето за проповедта на дванаесетгодишниот Исус во храмот (Лука 2,41-51). Сите три синоптички Евангелија содржат раскажување за тоа, кога Мајката и браќата Исусови дошле кај Него и го молеле да се сретнат со Него, но Исус, укажувајќи на учениците кои седеле до Него, им рекол: „Мојата мајка и Моите браќа се оние, што го слушаат словото Божјо и го исполнуваат“ (Мат. 12,49-50; Марко 3,31-35; Лука 8,19-21). Во Евангелието според Јован Мајката на Исуса присуствува на првото чудо Исусово во Кана Галилејска (Јован 2,1-11). Во истото Евангелие се зборува за тоа, дека Мајката на Исуса стоела под Неговиот крст (Јован 19,25-27). Со овие стихови се исцрпува спомнувањето на Мајката Божја во Евангелијата. За нејзината улога во апостолската заедница не се зборува ни во Делата апостолски ни во Посланијата на апостолите.

Во вториот век свети Иринеј Лионски вели дека, како што Христос станал нов Адам, така и Марија станала нова Ева, за да го поправи и исцели непослушанието на Ева и да му го отвори на човештвото патот кон спасението. Црковните писатели од 2-3 век нееднаш го спомнуваат девството на Пресвета Богородица. Па така, во втори век, свети Игнатиј Богоносец го спомнува девството на Марија во бројот на трите тајни кои биле скриени од ѓаволот: „Од кнезот на овој век било скриено девството на Марија и нејзиното раѓање, како и смртта на Господа, три достославни тајни, кои се извршиле во Божјото молчење“. Свети Јустин Философ во полемиката со Трифон Јудеецот настојува на тоа дека Исус е роден од девојка, а не од млада жена. Ориген го заштитува девственото раѓање на Марија од нападите на незнабожецот Целс.

Свети Јован Златоуст (4 век) во толкувањето на Евангелието според Матеј вели дека Јосиф „не сакал да ја познае Дева откако таа чудесно станала Мајка и се удостоила да роди на нечуен начин и да произведе необичен плод“. Златоуст го смета како доказ за нејзиното девство фактот што, умирајќи на Крстот, Исус ја доверил мајка си „како немажена“ на својот ученик, а за поимот „браќа“ смета дека е употребен во смисла на „роднини“.

Разјаснувајќи го терминот „Богородица“, светиот Јован Дамаскин пишува: „Светата Дева ја прославуваме како Богородица во посебна и вистинска смисла. Бидејќи како што Родениот од неа е вистински Бог, така и Онаа која го роди вистинскиот Бог, од неа воплотениот – е вистинска Богородица. Ние велиме дека Бог се родил од неа не во таа смисла, дека Божеството на Словото од неа добило почеток, туку во тоа, дека Самото Божјо Слово, пред вековите, надвор од времето од Отца родено, Кое беспочетно и вечно со Отецот и Духот пребива во последните денови (Евр. 1,2) заради нашето спасение се всели во утробата на Света Дева и од Неа без промена се воплоти и се роди. Бидејќи Светата Дева не роди прост човек, туку Бога вистинскиот, не просто Бога, туку Бога воплотениот, не таков кој од небото донел тело и кое поминало низ неа, како низ канал, туку Кој прими од неа едносушна со нас плот, и кој ја прими во својата Ипостас... Оттука, справедливо и вистински Светата Марија ја нарекуваме Богородица“.

Почитувањето на Пресвета Богородица е дел од Свештеното Предание на Црквата, жив духовен опит од самиот нејзин почеток, па до крајот на вековите. Со пророчките зборови „и ете отсега ќе ме ублажуваат сите родови“, самата Мајка Божја ни укажува дека нејзините верни чеда, оние кои вистински и правилно веруваат и живеат, ќе се познаваат по тоа што ја почитуваат и Мајката на нашиот Спасител, Господ Исус Христос.

Оваа книга ја издаваме во нејзина чест, за да може секој подобро да го изучи нејзиниот живот, да научи нешто за најзините празници и нејзините чудотворни икони. 

По Нејзините топли мајчински молитви, Господ да ни ја закрилува Црквата, да ни го умножува духовното стадо, и да ги спаси сите кои правилно Го слават Бога и Неговата Пресвета Мајка, Пресвета Богородица.

Митрополит Повардарски

+Агатангел

 

 
Повеќе...
<< Почеток < Претходна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следна > Крај >>

Резултати 115 - 152 од 725