Skip to content
  • JoomlaWorks AJAX Header Rotator
  • JoomlaWorks AJAX Header Rotator
  • JoomlaWorks AJAX Header Rotator
  • JoomlaWorks AJAX Header Rotator
Прегледувате: Насловна
Sample Image Sample Image Sample Image
Sample Image
Sample Image
Sample Image
 


Преображение, 2016
24.08.2016.

 

Sample Image

 

Sample Image На големиот христијански празник, Преображение на Господ Исус Христос, Митрополитот Повардарски г. Агатангел во сослужение на повеќе свештенослужители, отслужи Света Божествена Литургија во манастирот „Свети Ѓорѓи“ во Неготино. На крајот на Литургијата, Митрополитот заедно со свештенослужителите пристапија на средината на храмот, каде што извршија осветување и благословување на грозјето.

 
Соопштение
18.08.2016.

 

Sample Image

 Се известуваат сите верници од градот Велес дека во чест на еден од најторжествените празници во животот на Светата црква, Успението на Мајката Божја, кое уште се нарекува и Второ Воскресение, на 26. 08. 2016 (петок), на Вечерна Богослужба во црквата „Успение на Пресвета Богородица“, со почеток во 19 часот, ќе биде отслужен Молебен канон на Пресвета Богородица со читање на Богородичниот Акатист, на која сите верници ќе можат да принесат петолебие за здравје и благосостојба. На Богослужбата ќе присуствува Митрополитот Повардарски г. Агатангел, заедно со сите свештенослужители од градот Велес.

 
Ново издание од Повардарската епархија
11.08.2016.

Sample Image

Со благослов на Митрополитот Повардарски г. Агатангел, се подготви и се испечати книгата „Животот на Пресвета Богородица и нејзините чудотворни икони“. Ова ново издание од издавачката дејност при Повардарската епархија „Св. Ѓорѓи Полошки“ го преведе дипломираниот теолог Гонца Запрова Анастасова. Во оваа книга, како што гласи и самиот наслов, се опишани сите најзначајни моменти од земниот живот на Богомајката, како и сите чудеса на Пресвета Богородица кои се поврзани со нејзините икони.

Книгата може да се најде во сите храмови на Повардарската епархија или да се порача директно од издаваштвото на Повардарската епархија на тел. 043 221 231.

Во прилог можете да го прочитате и предговорот на оваа книга.

 

Предговор на книгата

Примајќи на Себе човечка природа, Бог преку раѓањето од Пресвета Богородица влегува во одреден момент на човечката историја. Исус Христос е историска личност, која се раѓа во конкретна епоха, и во конкретно место од мајка, чијшто родослов води до племето Давидово. Според тоа, Самиот Исус Христос е јудеец по раѓање. Самото Негово име е синтеза од два јазика, од две традиции: Исус – е еврејско име (Јешуа) и означува „Спасител“, а Христос е грчка придавка и означува „помазаник“. Соединувајќи ги овие две имиња, Светата Црква истовремено укажува дека Он е историска личност – човек, и Помазаник Божји, Син Божји, односно – Богочовек. Да се зборува за Христос, без да спомне Пресвета Богородица е незамисливо, како што не може да се зборува за Богородица, без да се спомне Нејзиниот Син, а наш Спасител, Господ Исус Христос. Темата за Богородица, потврдена во борбата против несторијаните, е тема пред сѐ христолошка, така што, секој кој го одрекува Богомајчинството на Марија Дева, го отфрла и воплотувањето на Синот Божји, во личноста на Богочовекот Исус Христос.

Во Светото Писмо има малку спомнувања за Пресвета Богородица. Во Стариот Завет се спомнува во пророштвото на пророкот Исаија, кој вели дека „девојка ќе зачне и ќе роди син“, алудирајќи на Марија Дева. Во Новиот Завет има неколку стихови во кои се спомнува „Мајката на Исуса“. Во Евангелијата според Матеј и Лука детално се зборува за Марија, Мајката на Исуса во врска со раѓањето на Исуса од неа (Мат. 1,18-25; Лука 1,26-38). Во Евангелието според Лука, Марија и Јосиф се спомнуваат во раскажувањето за проповедта на дванаесетгодишниот Исус во храмот (Лука 2,41-51). Сите три синоптички Евангелија содржат раскажување за тоа, кога Мајката и браќата Исусови дошле кај Него и го молеле да се сретнат со Него, но Исус, укажувајќи на учениците кои седеле до Него, им рекол: „Мојата мајка и Моите браќа се оние, што го слушаат словото Божјо и го исполнуваат“ (Мат. 12,49-50; Марко 3,31-35; Лука 8,19-21). Во Евангелието според Јован Мајката на Исуса присуствува на првото чудо Исусово во Кана Галилејска (Јован 2,1-11). Во истото Евангелие се зборува за тоа, дека Мајката на Исуса стоела под Неговиот крст (Јован 19,25-27). Со овие стихови се исцрпува спомнувањето на Мајката Божја во Евангелијата. За нејзината улога во апостолската заедница не се зборува ни во Делата апостолски ни во Посланијата на апостолите.

Во вториот век свети Иринеј Лионски вели дека, како што Христос станал нов Адам, така и Марија станала нова Ева, за да го поправи и исцели непослушанието на Ева и да му го отвори на човештвото патот кон спасението. Црковните писатели од 2-3 век нееднаш го спомнуваат девството на Пресвета Богородица. Па така, во втори век, свети Игнатиј Богоносец го спомнува девството на Марија во бројот на трите тајни кои биле скриени од ѓаволот: „Од кнезот на овој век било скриено девството на Марија и нејзиното раѓање, како и смртта на Господа, три достославни тајни, кои се извршиле во Божјото молчење“. Свети Јустин Философ во полемиката со Трифон Јудеецот настојува на тоа дека Исус е роден од девојка, а не од млада жена. Ориген го заштитува девственото раѓање на Марија од нападите на незнабожецот Целс.

Свети Јован Златоуст (4 век) во толкувањето на Евангелието според Матеј вели дека Јосиф „не сакал да ја познае Дева откако таа чудесно станала Мајка и се удостоила да роди на нечуен начин и да произведе необичен плод“. Златоуст го смета како доказ за нејзиното девство фактот што, умирајќи на Крстот, Исус ја доверил мајка си „како немажена“ на својот ученик, а за поимот „браќа“ смета дека е употребен во смисла на „роднини“.

Разјаснувајќи го терминот „Богородица“, светиот Јован Дамаскин пишува: „Светата Дева ја прославуваме како Богородица во посебна и вистинска смисла. Бидејќи како што Родениот од неа е вистински Бог, така и Онаа која го роди вистинскиот Бог, од неа воплотениот – е вистинска Богородица. Ние велиме дека Бог се родил од неа не во таа смисла, дека Божеството на Словото од неа добило почеток, туку во тоа, дека Самото Божјо Слово, пред вековите, надвор од времето од Отца родено, Кое беспочетно и вечно со Отецот и Духот пребива во последните денови (Евр. 1,2) заради нашето спасение се всели во утробата на Света Дева и од Неа без промена се воплоти и се роди. Бидејќи Светата Дева не роди прост човек, туку Бога вистинскиот, не просто Бога, туку Бога воплотениот, не таков кој од небото донел тело и кое поминало низ неа, како низ канал, туку Кој прими од неа едносушна со нас плот, и кој ја прими во својата Ипостас... Оттука, справедливо и вистински Светата Марија ја нарекуваме Богородица“.

Почитувањето на Пресвета Богородица е дел од Свештеното Предание на Црквата, жив духовен опит од самиот нејзин почеток, па до крајот на вековите. Со пророчките зборови „и ете отсега ќе ме ублажуваат сите родови“, самата Мајка Божја ни укажува дека нејзините верни чеда, оние кои вистински и правилно веруваат и живеат, ќе се познаваат по тоа што ја почитуваат и Мајката на нашиот Спасител, Господ Исус Христос.

Оваа книга ја издаваме во нејзина чест, за да може секој подобро да го изучи нејзиниот живот, да научи нешто за најзините празници и нејзините чудотворни икони. 

По Нејзините топли мајчински молитви, Господ да ни ја закрилува Црквата, да ни го умножува духовното стадо, и да ги спаси сите кои правилно Го слават Бога и Неговата Пресвета Мајка, Пресвета Богородица.

Митрополит Повардарски

+Агатангел

 

 
Св. вмч. Пантелејмон, 2016
11.08.2016.
 
Sample Image
 
Sample Image
На 8 и 9 август 2016 година, Велес го чествуваше споменот на својот патрон и заштитник, светиот великомаченик Пантелејмон. По седми пат чествувањето на овој празник беше одбележано и како официјален празник на градот Велес, откако со одлука од Советот на град Велес, празникот на Светиот вмч. Пантелејмон почна да се чествува како официјален празник на градот, и покрај тоа што жителите на градот Велес неговата закрила ја чувствуваат многу одамна, за што сведочи и изградбата на Соборниот храм на Повардарската епархија, посветен на овој светител, по чии молитви, градот бил спасен од страшната чума која се појавила во XIX век.

Празнувањето започна со Вечерна Богослужба на која голем број верници од Велес молитвено го просеа застапништвото пред Бога од светиот вмч. Пантелејмон, нивниот закрилник. Празнувањето продолжи со Духовна академија на која најпрво присутните ги поздрави градоначалникот на општина Велес г. Славчо Чадиев, а потоа со пригоден говор до присутните се обрати Неговото Високопреосвештенство Митрополитот Повардарски г. Агатангел. Потоа следуваше настап на црковниот хор, кој исто така го носи името на патронот на градот, а по велелепните звуци од нашите хористи беше изведена монодрама за Велес на актерката Весна Димитровска-Бобевска. На Вечерната богослужба присуствуваа и градоначалникот на Велес Г-дин Славчо Чадиев, пратеникот Илија Димовски, советници од Општината, како и голем дел од претставниците на институциите од градот.

Утредента на самиот празник, како централен настан на празнувањето, беше отслужена Божествена Литургија со која чиноначалствуваше Митрополитот Повардарски г. Агатангел во сослужение на бројно свештенство од целата епархија. На Литургијата присуствуваа голем број верници од Велес, а и по нејзиното завршување, не престануваа реки од народ да се движат кон Соборниот храм  за да му се поклонат на својот закрилник, светиот Пантелејмон.

Кратко житие на Светиот великомаченик Пантелејмон

Родум од Никомидија, од мајка христијанка и татко незнабожец. Мајка му се викаше Евула, а татко му Евсторгиј. Како момче ја изучи лекарската наука. Свештеникот Ермолај го повика кај себе, го научи на верата во Христа и го крсти. Пантелејмон чудотворно излечи еден слеп когошто другите лекари залудно го лечеле: го излечи со името на Христос и го крсти. Од завист лекарите го обвинија дека е христијанин, па Пантелејмон излезе на суд пред царот Максимијан. „Со телото застана пред земниот цар, а со умот стоеше пред Царот небесен“. Тој слободно изјави дека е христијанин и пред очите на царот излечи еден фатен човек од долгогодишна болест. Ова чудо ги привлече кон Христа многубројни незнабожци. Царот го подложи Пантелејмон на маки, но Господ му се јави на светителот неколкупати и го избави цел и неповреден. Тогаш пострада и Свети Ермолај заедно со Ермип и Ермократ. Кога беше осуден на смрт, Пантелејмон клекна на молитва. Во тој миг џелатот го мавна со меч по вратот, а мечот се скрши како да беше од восок. И џелатот не можеше да го погуби додека светителот не ја заврши својата молитва и самиот не рече да го заколат. Неговите мошти станаа исцелителни. Свети Пантелејмон беше заклан под некоја маслинка, којашто потоа целата се закити со плод. Името Пантелејмон значи „семилостив“. Семилостивиот Бог ја прими неговата праведна душа и го прослави меѓу Своите големи светители. Овој прекрасен маченик пострада чесно за Христа во својата младост, на 27 јули 304 година. Свети Пантелејмон се повикува при молитвите на водоосветување и елејоосветување (осветување на масло) заедно со Свети Ермолај и останатите бесребреници и чудотворци. Најубавиот храм посветен на овој светител се наоѓа на Света Гора.

 
Св. Петка, 2016
11.08.2016.

 

Sample Image

 

Sample Image На 08. 08. 2016 год., на денот кога Светата православна црква го чествува споменот на Св. преподобна маченичка Параскева Римјанка (св. Петка), во храмот „Св. Петка“ во Кавадарци се отслужи Света Архиерејска Литургија со која чиноначалствуваше Митрополитот Повардарски г. Агатангел. По завршувањето на Литургијата, Митрополитот, свештенослужителите и верниците се упатија во дворот на храмот, кадешто се изврши водосвет.

Во предвечерјето на празникот беше отслужена вечерна богослужба ширум храмовите низ Повардарската епархија. Во Велес традиционално беше отслужена вечерна богослужба во црквата „Св. Петка“, која како и секоја година беше масовно посетена од жителите на градот Велес кои дојдоа да и се поклонат на преподобната маченичка Параскева.

Св. преподобна маченичка Параскева Римјанка (св. Петка)

Родена е во Рим од родители христијани. Од детството научена на верата во Христа. Најусрдно ревнуваше да ги делотвори сите Божји заповеди. Со сведоштвото на нејзиниот вистински благочестив живот и вера упатуваше на патот на спасението и други. Кога ѝ умреа родителите, го раздаде имотот на сиромасите, а самата се замонаши. Како монахиња со уште поголем жар и ревност ја проповедаше верата во Христа не криејќи ја од никого, иако во тоа време римските власти крваво ја гонеа христијанската вера. Први за проповедање на забранетата вера Света Параскева ја обвинија зли Евреи. Ја изведоа на суд пред царот Антонин. Сите ласкања на царот не помогнаа ни најмалку да ја поколебаат Божјата слугинка во вистинитата вера. Тогаш ја подложија на огнени маки и ѝ ставија усвитен шлем на главата. Но Господ чудесно ја спаси и таа се избави и се оддалечи од Рим. Тргна од град во град да го обраќа тогашниот незнабожечки народ кон христијанското благочестие. Уште во два града беше изведувана пред кнезови и судии и истизавана за Господ, но притоа вршеше големи чуда со силата Божја и брзо се опоравуваше од маките. Како и секогаш, незнабожците нејзините чуда ги припишуваа на магии, а нејзиното опоравување на силата и милоста на нивните богови. Еднаш на кнезот мачител Света Параскева му рече: „Не ме исцелија твоите богови кнезу, туку мојот Христос, вистинскиот Бог“. Најпосле некој кнез Тарасиј ја уби со меч. Тоа беше славниот крај на многуплодниот живот на оваа светителка. Нејзините мошти подоцна беа пренесени во Цариград. Чесно пострада за Христа во 2 век.

 

 
Започна реконструкцијата на црквата „Св. Димитриј“
11.08.2016.

 

Sample Image

 

Sample Image Со благослов на Неговото Високопреосвештенство, Митрополитот Повардарски г. Агатангел започна целосната реконструкција на црквата „Св. Димитриј“ во Кавадарци. Црквата ќе се обновува со средства на Повардарската епархија, како и доброволни прилози на нашите благочестви верници. Градежните дејствија ќе ги изврши компанијата „Градба промет“ од Кавадарци.

 
Повеќе...
<< Почеток < Претходна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следна > Крај >>

Резултати 1 - 38 од 608